پرورش بلدرچین و پرورش کبک

اگر به طور جدی قصد پرورش بلدرچین را دارید، باید بدانید که این کار روز به روز در حال رقابتی شدن است و همین الان که شما در حال خواندن این مقاله هستید، افرادی هستند که کار نگهداری بلدرچین را شروع کرده اند و در حال کسب درآمد هستند. پرورش بلدرچین اگر به صورت اصولی و جدی انجام شود، یک کار بسیار پر درآمدی است، حتی ما شاهد افرادی هستیم که قبلا کارمند دولت بوده اند و با تکثیر بلدرچین به درآمد بسیار بالایی رسیده اند و از شغل خود استعفا داده اند! به همین دلیل اگر قصد پرورش بلدرچین را دارید با ما همراه باشید.

افرادی که به کار نگهداری بلدرچین مشغول هستند معمولا به دو دسته تقسیم بندی می شوند: کسانی که فقط به کار تولید و فروش تخم نطفه دار ( برای استفاده در دستگاه جوجه کشی ) این پرنده می پردازند، و در مقابل افرادی نیز هستند که به کار گوشتی کردن بلدرچین مشغولند.

شما باید قبل از شروع تصمیم تان را بگیرید، می خواهید فقط تخم بلدرچین عرضه کنید؟ یا می خواهید از بلدرچین جوجه کشی کنید و جوجه ها را پروار و گوشتی کنید؟ زیرا بلدرچین ها در نژاد های مختلفی وجود دارند و شما باید با توجه هدف خود نژاد های تخم گذار یا نژاد های گوشتی این پرنده را پرورش دهید.