هرچند برای دریافت پروانه تاسیس هنگام ارائه طرح توجیهی نقشه ها و پلان هایی تهیه کرده اید، اما اکنون هنگام اجرای طرح است و نیاز به دقت بیشتری در اجرا می باشد. یک واحد پرورش بوقلمون گوشتی دقیقا مانند یک واحد مرغداری گوشتی نیاز به ابنیه دارد.

سالن پرورش بوقلمون:

مساحت استاندارد ( به اضای هر 3 قطعه بوقلمون یک متر مربع )

جوجه بوقلمون ها در ابتدای دوره پرورش با تراکم 30 الی 40 پرنده در متر مربع قادر به رشد هستند و پس از یک هفته این فضا براساس نوع برنامه پرورشی افزایش مییابد تا در نهایت از سن 60 روزگی به ازای هر پرنده 0.33 متر مربع فضا در اختیار بوقلمون های گوشتی قرار می دهید تا زمان کشتار.

انبار ساخت و نگهداری دان بوقلمون:

ظرفیت حداقل 10 تن برای هر 1000 بوقلمون حداقل ظرفیت انبار غذای بوقلمون برای یک واحد صنعتی پرورش بوقلمون هست. این محل باید قابلیت نصی آسیاب و میکسر را داشته باشه و دربرابر ورود پرندگان آزاد در طبیعت و جانوران موذی مثل موش و … در امان باشه، از مهمترین علل انتقال بیماری سالمونلا به پرندگان موش ها می باشند که با اجرای یک برنامه بیوسکوریتی دائمی می توان جلوی ضرر های وارده را گرفت.

انبار نگهداری تجهیزات نگهداری پرورش بوقلمون:

تجهیزات یدکی، لوازم مورد نیاز برای تعمیرات و … در این محل نگهداری می شود.

اتاق لاشه سوز:

این محل بریا نصب دستگاه لاشه سوز طیور تلف شده هست تا جلوی انتشار آلودگی ها در محیط گرفته بشه، بوقلمون های تلف شده پس از نمونه برداری و نظر دامپزشک مزرعه باید در کوره لاشه سوز سوزانده شوند. در گذشته لاشه های تلفات طیور درون چاههای مخصوص ریخته می شد و با لایه ای از آهک مدفون میشد.

تاسیسات مورد نیاز پرورش بوقلمون صنعتی

برخی از مهمترین تجهیزات مورد نیازبرای یک واحد پرورش بوقلمون گوشتی صنعتی به شرح زیر می باشد که بنا بر ظرفیت واحد در ابعاد و توان های مختلف تهیه می شوند. در روش های پرورش صنعتی طیور امروز از سیستم های اتوماسیون پیشرفته بهر می برند تا کنترل تمامی تاسیسات و تجهیزات را برعهده گیرد و با قابلیت برنامه ریزی که دارد بیشترین راندمان و کمترین اتلاف هزینه و انرژی صورت گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *